İHBAR VE ŞİKAYET

Vergi kayıp ve kaçağının azaltılmasında, gerekli vergi incelemelerinin başlatılmasında önemli bir yere sahip olan ihbar ve şikayet müessesesi, iyiniyetli olmayan mükelleflerin denetlenmesinde teknolojik gelişmelerin ışığında daha da etkin bir  rol oynamaktadır.

Konu hakkında duyarlı mükelleflerimizin en kısa süre içerisinde doğrudan yetkili birimlerimize ulaşması, ihbar ve şikayet konusu hata ve noksanlıkların yetkili idare tarafından daha hızlı, etkili ve yasalara uygun bir şekilde giderilmesi için önem arz etmektedir.

A)    Vatandaşlarımız vergi kayıp ve kaçağına ilişkin ihbar ve şikayetlerini;

I-) Gelir İdaresi Başkanlığı Mükellef Hizmetleri Daire Başkanlığı’na bağlı çağrı merkezi olarak faaliyette bulunan Vergi İletişim Merkezi (VİMER)’ne hafta içi 09:00-19:00 çalışma saatleri arasında 444 0 189 no.lu hattı kullanarak iletebilirler.

II-) Vatandaşlarımız Vergi Kayıp Kaçağı ile ilgili İhbar ve Şikayetlerini Başkanlığımız Yaygın ve Yoğun Vergi Denetimi Grup Müdürlüğüne bizzat başvurarak veya ihbarsikayet@ivdb.gov.tr  e-mail adresine    e-posta olarak iletebilirler.

      Ancak ihbar ve şikayetlerinizin değerlendirilebilmesi için; aşağıda belirtilen hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir.

1-      İhbar edenin adı-soyadı(Gizli kalmak koşulu ile)

2-      İhbar edenin adresi,

3-      İhbar edenin telefon numarası,

4-      İhbar edilenin adı-soyadı veya unvanı,

5-      İhbar edilenin açık adresi,

6-      İhbarın konusu(yer, tarih, saat bildirilmesi halinde işlemler daha hızlı gerçekleşmektedir.

İhbar ve şikayet başvurusunda istenilen bilgilerin eksik ya da yetersiz olması halinde yapılan ihbar ve şikayet işleme konulmamaktadır.

B) Vatandaşlarımız  diğer şikayet, başvuru ve önerilerini Başkanlığımız insankaynaklari@ivdb.gov.tr  e-mail adresine yine online ve e-posta olarak iletebilirler.

 

 

 

İstanbul Vergi Dairesi Başkanlığı © 2007

www.ivdb.gov.tr